Jajka faszerowane z dietetycznym majonezem

Jajka faszerowane z dietetycznym majonezem

Jajka faszerowane dietetycznym majonezem


To pierwszy taki przepis na dietetyczny majonez wypróbowany przeze mnie i wiem, że zostanie ze mną na dłużej. Przekonuje nie tylko znacznie mniejszą kalorycznością, ale bardzo zbliżonym smakiem. Sama byłam zaskoczona, tym że majonez z serka wiejskiego z dodatkiem musztardy i jajka, będzie tak smaczny. Na liście do zrobienia zostają jeszcze wegańskie przepisy na majonez z kaszy jaglanej czy tofu. Póki co, trzymam się tego, bo robi się go błyskawicznie szybko. Jak dla mnie dietetyczny majonez dorównuje temu tradycyjnemu. 

 

Dietetyczny majonez vs. tradycyjny 


Dla porównania w przeliczeniu na 100 g produktu, klasyczny majonez to prawdziwa bomba kaloryczna. Jedna łyżka dostarcza 166 kcal i większość z nich pochodzi z tłuszczu, którego jest aż 18 g w tak małej porcji. To niemal 30% dziennego zapotrzebowania na tłuszcz, dla osoby o dziennym zapotrzebowaniu na 2 000 kcal. Z kolei, dietetyczny majonez z serka wiejskiego nie ma swojej nazwy, ot tak. W przeliczeniu na 25 g (1 łyżka), dostarcza 6 razy mniej kalorii, czyli jedyne 26 kcal. Proporcja makroskładników rozkłada się o wiele lepiej – w 100 g dietetycznego majonezu jest 11 g pełnowartościowego białka i ponad 12 razy mniej tłuszczu. 

dietetyczny majonez

 

 

Domowy majonez
Serves 1
Przepis na domowy majonez
Write a review
Print
Prep Time
15 min
Total Time
15 min
Prep Time
15 min
Total Time
15 min
Ingredients
  1. 200 g serka wiejskiego
  2. 1 jajko
  3. 1 łyżeczka musztardy
  4. 1 łyżeczka soku z cytryny
  5. 1/2 łyżeczki octu winnego
  6. sól, pieprz
Instructions
  1. Jajko wstaw do zimnej wody i ugotuj na twardo - odlicz 7 minut od zagotowania wody.
  2. Serek wraz ze śmietanką zblenduj z musztardą, octem, sokiem z cytryny, dopraw.
  3. Ugotowane jajko, ostudź tak aby je obrać, a następnie zblenduj z pozostałymi składnikami.
  4. Kremowy majonez gotowy!
PositivEat.pl https://positiveat.pl/

faszerowane jajka wielkanocne

Jajka faszerowane


W internecie jest pełno przepisów na jajka faszerowane. Ze względu, na to że jemy oczami, przygotowałam trzy, kolorowe pasty. Do ich zrobienia wystarczy sprawny blender i dosłownie 10 minut. Pierwsza z nich to zielona pasta z groszkiem i szpinakiem, następnie pasta z tuńczykiem i jajka faszerowane dietetycznym majonezem. 

 

Jajka faszerowane
Write a review
Print
Pasta zielona
  1. 6 łyżek groszku zielonego
  2. 2 duże garści świeżego szpinaku
  3. pół ząbka czosnku
Pasta z tuńczykiem
  1. 2-3 żółtka
  2. pół puszki tuńczyka w sosie własnym
  3. pół cebuli
  4. łyżka domowego majonezu
  5. pół łyżeczki kurkumy
  6. Sól, pieprz
Instructions
  1. Podane składniki wystarczają łącznie na wypełnienie 10 jajek.
  2. PASTA ZIELONA
  3. Podane składniki - groszek i szpinak zblenduj i wymieszaj z przeciśniętym czosnkiem.
  4. Dopraw solą i pieprzem.
  5. PASTA TUŃCZYKOWA
  6. Cebulę bardzo drobno posiekaj.
  7. Wymieszaj z rozdrobnionym tuńczykiem, majonezem i kurkumą.
  8. Dodaj ostudzone żółtka z jajek, które będziesz faszerować.
  9. Dopraw solą i pieprzem.
PositivEat.pl https://positiveat.pl/
jajka z majonezem

Jajka faszerowane z dietetycznym majonezem
5 (100%) 1 vote

Sprawdź inne przepisy!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Close