Zapytaj dietetyka – kiedy widać efekty diety?

Zapytaj dietetyka – kiedy widać efekty diety?

Wyobraź sobie, że jesteś bardzo blisko swojego celu. Jest wręcz na wyciągnięcie ręki. Czekałaś na niego całymi latami. Właśnie teraz odważyłaś się i zrobiłaś ważny krok, żeby marzenie się spełniło. Ten pierwszy krok, kosztował cię wiele i nie wiesz czy twój wysiłek się opłaci. Rozglądasz się za efektem. Czy ta sytuacja jest ci znana?

To co pomoże ci wytrwać, to EFEKT, czyli wizualny efekt diety.

Kiedy widać efekty diety odchudzającej?

W idealnym świecie, podejmowalibyśmy zdrowe decyzje, przez 365 dni w roku. W prawdziwym świecie jest trochę więcej miejsca na błędy żywieniowe. Staramy się je naprawiać z dnia na dzień, z niecierpliwością, wypatrując efektów trzymania diety. Przecież główną motywacją, podjęcia diety, jest sam jej efekt. Chcemy lepiej poczuć się we własnej skórze. Na pewno nie raz, poznałaś niesprawiedliwość losu, gdy opuszczenie kilku zajęć na siłowni, brak organizacji posiłków, czy choroba, która zatrzymała cię w łóżku, spowodowały, że nawyki, które budowałaś tygodniami, legły w gruzach. Zapewniam, że to zdarza się częściej niż myślisz. Wiele osób na diecie odchudzającej, przede wszystkim ma problem z organizacją czasu. W ten sposób, zapominają o regularnych posiłkach, a rano o śniadaniu. Za to organizm dopomina się wieczorem. I to często nas gubi.

Najpopularniejsze pytania przy diecie odchudzającej to:

>> Po jakim czasie zaczynamy chudnąć?

>> Po ilu dniach diety waga spada?

>> Mam dietę od dietetyka, kiedy zobaczę efekty?

Brak chudnięcia mimo diety – ten problem wyjaśniałam na blogu w poprzednim artykule z cyklu Zapytaj dietetyka,,Mało jem a nie chudnę”

Po ilu dniach widać efekty diety?

To indywidualna sprawa. Głównie tempo chudnięcia, zależy od ilości zmniejszonych kalorii na dzień. Krótko mówiąc, ile kalorii dziennie, zjesz mniej niż zazwyczaj. Drugą ważną kwestią, jest codzienna aktywność fizyczna. Jeżeli dotychczas miałaś niewiele wspólnego ze sportem i nie lubiłaś się ruszać lub ograniczały cię kontuzje, to tym trudniej będzie zbudować sylwetkę w porównaniu do innych. To nie oznacza, że to niemożliwe! Po prostu, twoim zadaniem będzie nadrobienie zaległości. To taki start z ,,dalszego bloku startowego”. Gdy podejmiesz się regularnej aktywności fizycznej, mam dla ciebie dobrą wiadomość – zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej korzystnie wpływa na wydolność.
Nawiązując do anatomii człowieka, wyróżniamy kilka typów sylwetki. W dużej mierze, to one decydują o tym, kiedy pojawią się pierwsze efekty diety. Przedstawiam je poniżej.

Jaki masz typ sylwetki?

EKTOMORFIK – naturalnie szczupła sylwetka, długie, szczupłe kończyny, wąskie biodra i ramiona. Osoba o tej budowie ciała, zachowuje stałą masę ciała, mimo różnych odchyleń w diecie.

MEZOMORFIK – muskularna budowa, atletyczna, o szerokich ramionach i wąskich biodrach. Szybko zyskuje masę mięśniową, co oznacza szybkie efekty aktywności fizycznej.

ENDOMORFIK – krępy, o zaokrąglonej budowie, szerokich ramionach i biodrach, czyli równym rozkładzie tkanki tłuszczowej. Taka osoba jest podatna na zmiany w diecie, zarówno przy ujemnym i dodatnim bilansie kalorycznym.

Z moich obserwacji wynika, że osobom szczupłym, o prawidłowej masie ciała, trudniej schudnąć. Mimo wielu wysiłków, to widoczny efekty diety jest zazwyczaj krótkotrwały. Organizm ma zaprogramowaną masę ciała i chce ją utrzymać na stałym poziomie. Pamiętaj, o zasadzie:

DIETA (70%) + TRENING (30%)
= 100% GWARANTOWANY SUKCES

Potrzebujesz pomocy przy ustaleniu swoich błędów żywieniowych?
Skontaktuj się ze mną przez formularz kontaktowy.

Ogólna zasada brzmi: ,,W lustrze widzisz to, jak się odżywiałaś tydzień temu”. Osobiście się z tym zgadzam. Aktualny wygląd, to wynik pracy poprzedniego tygodnia lub 10 dni wstecz. Jeżeli starasz się schudnąć jedynie dietą i to o małej redukcji kalorii, to pierwsze efekty pojawią się po dwóch tygodniach. W przeciwnym razie, należy zwrócić się do dietetyka o ustalenie prawidłowego zapotrzebowania kalorycznego. Dlatego warto zapisywać sobie, co dokładnie zjadłaś w danym dniu. Analiza jadłospisu, ułatwi pracę tobie lub dietetykowi. Jeżeli nie masz czasu, skup się na wymienianiu niezdrowych przekąsek, alkoholu, słodyczy, tłustych produktów. Po nitce do kłębka i trafisz na przyczynę, która oddala cię od celu – upragnionych efektów diety.

Sprawdź inne przepisy!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *