Wegański smalec z fasoli

Wegański smalec z fasoli

Wegański smalec

Po raz pierwszy usłyszałam o wegańskim smalcu, od prowadzącej na zajęciach, która była na diecie wegańskiej. Znam smak tradycyjnego smalcu, doprawianego majerankiem, z suszoną śliwką i smażoną cebulką. Kojarzy mi się z dożynkami i innymi tego typu festynami, gdzie można dostać ogromną pajdę wiejskiego chleba, posmarowaną smalcem i z plastrami ogórka kiszonego. Swojskie smaki, prawda? Smalec z fasoli, zupełnie nie pasuje do takiego klimatu. Powiedziałabym tak, gdybym nigdy go nie spróbowała. Ten wegański smalec smakował nawet mojemu Tacie, który deklaruje się jako nieugięty mięsożerca. Pewnie nie zmieni swoich nawyków na stałe, ale i tak się cieszę, że miał odwagę spróbować czegoś nowego. Najważniejsze to mieć wsparcie wśród najbliższych. 🙂 

 

Mimo, że nie jestem weganką, ani nawet wegetarianką to los zwierząt nie jest mi obojętny. Dlatego dobrze jest znać podstawowe zamienniki dla takich produktów odzwierzęcych, które nie wyróżniają się żadnymi wartościami odżywczymi. Czy chcielibyście dowiedzieć się więcej o zamienni zamiennikami mięsa i innych produktów pochodnych? 

smalec_z_bialej_fasoli

Smalec z fasoli – jak smakuje?

Wegański smalec do złudzenia przypomina ten prawdziwy, ze stopionej słoniny. Ma podobną konsystencję, kolor i jest łatwy w rozsmarowywaniu. Główną różnicę stanowią tu kalorie – łyżka tłuszczu wieprzowego to 115  kcal, który przy zaledwie 23 kcal wegańskiego smalcu z białej fasoli wypada blado. Wegański smalec zyskuje na smaku, dzięki majerankowi i podsmażanej cebulce. Nie ma tu żadnych tajnych składników. Przepis na smalec z fasoli poniżej ⇓

 

smalec_z_fasoli

Przepis na smalec z fasoli


Składniki

/miseczka smalcu/

1 puszka białej fasoli

5 suszonych śliwek

1  średnia cebulka

suszony majeranek

1 łyżka oliwy z oliwek

pół łyżeczki pieprzu

pół łyżeczki soli

*opcjonalnie – pół małego jabłka

 

Białą fasolę odcedź na sitku i przepłucz wodą. Przy użyciu blendera, zmiksuj ją na gładką masę. Dodaj pieprz i sól.

Cebulkę drobno posiekaj i wrzuć na rozgrzaną oliwę. Dodaj do niej liście laurowe, majeranek i pokrojone w drobną kostkę jabłko* jeżeli chcesz go użyć. Po krótkim obsmażeniu, zalej małą ilością wody i podduś pod przykryciem ok. 3-5 minut. Cebula będzie gotowa, gdy będzie miękka a nadmiar wody odparuje.

Suszone śliwki pokrój w cienkie plastry. Wymieszaj wszystkie składniki za pomocą łyżki. Smalec z fasoli możesz przechowywać do 3 dni w lodówce, pod przykryciem. 

 

kanapka_z_biala_fasola

Sprawdź inne przepisy!

Michalina Zgid

Cechuje ją pełen profesjonalizm i gotowość do działania. Zdrowie stawia na 1. miejscu.

Kocha tworzyć i dlatego tę miłość realizuje w jadłospisach i gotowaniu.
Zakochana w kuchni vege, szuka idealnego zamiennika bezy Pavlovy.