Przekąski na plażę, które nie powodują wzdęcia brzucha

Przekąski na plażę, które nie powodują wzdęcia brzucha

Zbliża się sezon plażowy, a to oznacza, wypoczynek na plaży. Niezależnie czy wybierasz jezioro czy morze, gdy temperatura sięga 30 stopni w cieniu, najchętniej wskoczysz w bikini. Lato coraz bliżej a wraz z nim tzw. sezon bikini. Dla wielu paradowanie w stroju kąpielowym, przed innymi plażowiczami, jest dość krępujące. A już na pewno, nie pomaga to, gdy masz uczucie wzdęcia brzucha. Nie da się ukryć, że na wakacjach folgujemy sobie z jedzeniem.

Z kolei wyjazd za granicę, wiąże się z próbowaniem nowych, lokalnych potraw. A te nie zawsze mogą nam służyć. Nawet wyjazd nad pobliskie jezioro, czy polski Bałtyk psuje nasze żywieniowe plany. Dlaczego? Nad kurortami piętrzą się budki z lodami włoskimi, hot-dogami, frytkami, pizzą, zapiekankami i zimnym piwem. Po takim jedzeniu, najchętniej kładziemy się na ręczniku i odpoczywamy. Nic dziwnego w tym, że brzuch wydaje się jakiś taki większy i napięty. Moim rozwiązaniem na to, jest unikanie takich przekąsek lub zachowanie umiaru! Z kolei, jeżeli zgadzasz się z pierwszą opcją, to co jeść w zamian?

6 fit przekąsek, które nie powodują wzdęcia brzucha

Masz urlop, a jak każdy na urlopie nie chcesz stać w kuchni i gotować. Dlatego propozycje fit przekąsek obejmują gotowe produkty lub szybkie przepisy, nie wymagające gotowania. Przekąski, które przynosisz na plażę, powinny być pyszne, kolorowe i pełnowartościowe. Podczas upału tracimy znaczne ilości elektrolitów, więc zadbaj o ich natychmiastowe uzupełnianie. Co więcej, fit przekąski na plaży sprawiają, że czujesz się energetyzowany, a nie rozdęty ani ospały.

Zabierz przekąski na plażę!

Abyś w pełni wykorzystała dzień na plaży – skorzystaj z poniższych rad. Wybierz orzeźwiające, wartościowe przekąski. Zapewnią ci energię przez popołudnie spędzone w słońcu i nie spowodują wzdęcia brzucha. Niektóre rady mogą cię zaskoczyć, ponieważ nie wszystkie zdrowe przekąski są idealne na plażę. Oto kilka przekąsek do zabrania, na dzień plażowy:

1. Pomidorki koktajlowe

zdrowe-przekaski-na-plaze-pomidorki

Pomidorki koktajlowe! Wygodne do zabrania, trwałe i soczyste. W upale tracimy wiele elektrolitów takich jak sód, potas, magnez czy wapń. Pomidorki zawierają znaczne ilości potasu. Dodatkowo, w sezonie letnim smakują najlepiej, ponieważ są słodkie i dojrzałe. Dostępne w każdym pobliskim sklepie i na targach.

2. Chipsy na plażę!

fit-przekaski-na-plaze-chipsy-warzywne

Chipsy? Jedna z chętniej zabieranych przekąsek na plażę. Wytrzymują wysokie, plażowe temperatury. Co więcej, łatwo je zabrać i są szeroko dostępne. Jeżeli nie potrafisz z nich zrezygnować, wybierz pożywne i pełnowartościowe chipsy warzywne z buraka, marchewki, batata, selera. Teraz są dostępne w popularnych sieciówkach takich jak Lidl. Taka słona przekąska uzupełni utracony wraz z potem sód. Warzywne chipsy bardzo często są pieczone, dlatego małe ilości tłuszczu nie spowodują wzdęcia brzucha. Fajną alternatywą są ogólnodostępne chipsy z jabłek. Kupisz je w każdej Żabce. Natomiast zgubny może okazać się wybór chipsów bananowych. Takie chipsy smaży się w głębokim oleju. Nawet w trakcie jedzenia, zostawiają tłuszcz na palcach. Rzadko są spotykane pieczone chipsy bananowe. Te byłyby prawdziwą fit przekąską na plażę.
Jeżeli chipsy zazwyczaj jesz z ostrym sosem, mam dla ciebie inną propozycję poniżej.

3. Sos do chipsów?

zdrowe-przekaski-na-plaze-guacamole

Ktoś pytał o sos do chipsów warzywnych? Zamiast gotowych sosów, leżących kilka miesięcy na sklepowych półkach, błyskawicznie zrób pyszne guacamole. Guacamole to pasta z awokado, z dodatkiem soku z cytryny, soli i pieprzu. W przepisie znajdziesz też czosnek, ale to nie będzie dobry wybór na dzień plażowy. Wystarczy, że rozgnieciesz miękkie awokado i doprawisz. Awokado, to jedyny taki tłusty owoc, zawierający zdrowe dla serca tłuszcze, witaminy i minerały. Będzie łatwiej strawny od naszpikowanych konserwantami gotowych i często pikantnych sosów.

4. Orzechy rządzą!

przekaski-na-plaze-orzechy

Domowy mix orzechów i nasion. Asortyment prażonych lub surowych orzechów, takich jak migdały, orzechy nerkowca i orzechy włoskie, stanowi dobre źródło białka roślinnego i żelaza, a także zdrowych dla zdrowia tłuszczów i błonnika. Nasiona słonecznika i migdały są chrupiące i nie wymagają chłodzenia. Są również dobrym źródłem witaminy E, silnego przeciwutleniacza, który chroni skórę i ciało przed wolnymi rodnikami. Zawsze myślę o produktach, które są pełnowartościowe a dodatkowo dbają o ochronę skóry.

5. Sezonowe owoce

zdrowe-przekaski-na-plaze-positiveat

Świeże owoce. Lato to sezon na truskawki, brzoskwinie, arbuzy, melony, nektarynki, winogrona, maliny i borówki. Patrząc pod kątem wzdęcia brzucha, uważaj na śliwki, jabłka i czereśnie. Świeże owoce świetnie nawodniają i uzupełniają witaminy i przeciwutleniacze. Nie obawiaj się naturalnego cukru w owocach. Pamiętaj, że nawet najsłodsze owoce mają znacznie mniej cukru niż cukierki i czekolada. Dodatkowo, ten rodzaj cukru jest sparowany z błonnikiem i przez to jest metabolizowany wolniej, niż syropy i cukier trzcinowy z przetworzonej żywności. Latem w sezonie, owoce nie są drogie i łatwo dostępne. Gdy masz dostęp do zamrażarki, wrzuć do niej mix owoców, które na drugi dzień zabierzesz na plażę. Rano możesz zrobić z nich mroźne smoothie, które utrzyma niską temperaturę do wyjścia na plażę. Koktajl pomoże utrzymać twój apetyt na dystans, nie powodując wzdęć brzucha.

Zobacz przepisy na koktajle: Koktajle Positiveat

6. Zrezygnuj z piwa

zdrowe-przekaski-positiveat

Zamiast piwa, orzeźwiająca lemoniada. Nic tak nie odwadnia organizmu jak piwo. O odwodnienie organizmu w czasie upałów nie trudno, zwłaszcza pijąc piwo. Duże ilości piwa, wypełniają brzuch nadmierną ilością gazu. Dlatego spróbuj alternatywnych napojów. Co powiesz na zimny cydr, z mrożonymi owocami? A może zamiast mixu piwa z lemoniadą, spróbujesz samej, kwaśnej lemoniady? Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu. Szczególnie, gdy temperatura przekracza 25 stopni. Aby uniknąć nadmiernego wzdęcia brzucha, nawadniaj się niegazowaną wodą. Wzbogać ją o lód, ogórka i miętę. Natychmiastowe orzeźwienie gwarantowane!

Zdrowe przekąski na plażę – których unikać?

Wymieniłam najlepsze przekąski na plażę, które nie spowodują wzdęcia brzucha. Teraz wspomnę o takich, które są zdrowe, jednak mają właściwości wzdymające. A takich unikamy przed wyjściem na plażę.

Dlatego niezbyt dobrym wyborem przekąski na plażę, będzie hummus z surową papryką i selerem naciowym. To połączenie na pewno wywoła nieprzyjemne uczucie wzdęcia brzucha. Natomiast jedyną grupą dobrze tolerującą taką przekąskę są weganie. To bardzo popularna wśród nich przekąska, do której są przyzwyczajeni.

Warzywa krzyżowe, takie jak brokuły i kalafior, są zazwyczaj świetnymi, zdrowymi przekąskami, które można chrupać, ale mogą powodować niepożądany gazy ze względu na pewien rodzaj niestrawnego węglowodanu zwanego rafinozą. Dlatego jedz je po plażowaniu.

Teraz jesteś gotowa na sezon plażowy! Ciesz się płaskim brzuchem, przez całe lato. Ułatwią Ci to zdrowe wybory i fit przekąski na plaże, które nie powodują wzdęcia brzucha.

Przeczytaj więcej:

Jak ograniczyć słodycze?
10 produktów zwalniających metabolizm.

Sprawdź inne przepisy!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *